ponedjeljak, 25. travnja 2011.

Razgovori .. o Postanku

sasvim logicno sa aspekta da

sasvim logicno sa aspekta da jedan nacionalizam( u ovom slucaju srpski) potice nastanak drugog nacionalizma(hrvatski) i da se u takvim situacijama biraju slicni lideri.
Moguće. Meni se, međutim, čini da prvi poticaji za uvođenje demokracije (slobodni izbori, sloboda govora, sloboda udruživanja, odvojenost izvršne, zakonodavne i sudske vlasti itd.) ne dolaze primarno iz nacionalističkih pobuda (novi društveni pokreti, HSLS, demokraciji sklona frakcija SKH...). Da, probudila se nacionalna svijest u Hrvatskoj, ali ne kao odgovor na Miloševića, nego kao dugo potiskivani vid kolektivne svijesti. Zanimljivo je da to kao svoju najjaču kartu pobjednički odigrava Tuđman (sa svojom negdašnjom komunističkom i novostečenom emigrantskom bratijom skupa s bezrezervnom podrškom crkvenjaka), a ne Savka koja je u kolektivnoj memoriji sigurno bila jači simbol nacionalnog od njega. Sve u svemu, rekla bih da je nacionalizam bio luđačka košulja navučena na hrvatsko političko tijelo. Mnogi (opet iz one dvije gore opisane skupine) su profitirali od navlačenja te luđačke košulje. Oni izvan tih tabora kao i oni kojima je na silu navučena, nisu.
nemesis
Tko je glasao

hrvatska je imala tu "srecu"

hrvatska je imala tu "srecu" da se u isto vrijeme stvarala kao nacionalna drzava(sa ogromnim zaostatkom za zapadom) i da se rijesavala bivseg totalitarizma i njegovog drustvenog poretka(socijalizma)!
dobro da smo i prezivjeli sav taj djumbus s obzirom na "januse" i "diletante" koji su ga provodili!:))
o nacionalizmu unutar komunisticke partije bivse jugoslavije sam gore nesto nasvrljao i mislim da je taj nacionalizam bio bazna masa koju je milosevic kasnije uspjesno zapalio.
od svih tih promjena pocetkom devedesetih(stvaranje nacionalne drzave, napustanje totalitarizma i stvaranje novog kapitalistickog drustva) tudman je jedino uspjesno odradio taj prvi dio posla, samo je sad pitanje..pod koju cijenu i koliko nas je taj njegov "put" u konacnici kao narod unazadio!?:)
Tko je glasao

@edi3

postoje clanci, vjerojatno i intervjui o tome kako se sve pocelo mijenjati jos 80-tih..
o tome kako je Milosevic dosao na vlast.. tko se tome unutar skj suprotstavljao, tko ga je podrzavao.. Na kraju tko mu je pomogao da "zasjedne". Nije to bio samo eto neki tren ili ona zadnja sjednica SKJ-u. gdje je velikosrpski nacionalizam stvoren u trenu.
Moze se pratiti i promjene u kadroviranju JNA. Zamjene oficira godinama, Na svim "kljucnim" teritorijama i mjestima.. Mladic je postavljen na kraju u Knin, a nitko se ne pita zasto bas tamo ON?
Prica kaze da je to namjerno. Da je to bio princip. Nije slucajno Kijevo sruseno do temelja u privim njegovim akcijama..
Sve sto se dogadalo je dugogodisnji plan.. pazljivo proveden.
U Hrvatskoj, mislim tek kasnije. No jos uvijek je bila SFRJ, a ustase, prave, oni koji su aktivno sudjelovali u 2. svjetskom ratu, Ljudi koji se po pravilu ne bi zeljeli vratiti u SFRJ dosli su.. Setali se po selima, (znam za Hrvatsko zagorje, tocno.) bas tamo gdje su mogli biti prepoznati, no dosli su bahati i bez straha.. Zar to nije cudno? Tko bi dosao u drzavu koja te kazneno goni zbog zlocina? Samo ako znas da neces biti kaznjen...
Ja bih se raspitala kod Nevena Jurice, o nasima, o ljudima koji su aktivno, vec 88 poceli preuzimati vlast..
Zasto je Hrvatska pustila Arkana, kad je vec bio u Zatvoru ? .. puno toga se nitko kod nas ne pita.. A 90-tih su ovakva pitanja bila i opasna..
Nije nam lose. Sad smo vec dosli do toga da se pitamo naglas...
lunoprof
(Lun the Midghnight King)
Tko je glasao

Ja mu ni za to ne bih dala

Ja mu ni za to ne bih dala prolaznu ocjenu: Hrvatska je već bila nacionalna država (doduše sa Srbima kao konstitutivnim narodom), ali nije bila samostalna. Način kako se osamostalila nije mi se svidio jednako kao ni način na koji se pokušavala očuvati SFRJ. Podržavala sam osamostaljenje, jer zajednica ne može postojati na prisili, ali mi je stvarno bio degutantan taj revival Ilirskog preporoda, a da o štandovima s galanterijom ustaške igonografije (navlačenje luđačke košulje) ni ne govorim. Ponavljam, većina ondašnjih političkih aktera željela je demokraciju. Samo je Tuđman ponudio lažnu priču o nezavisnosti (kasnije preraslo u plebiscit o otcjepljenju) kao uvjetu ostvarenja nacionalne države. Inače, ta je stvar u Ustavu SFRJ iz 1974. stajala upravo obrnuto: republike su bile definirane kao nacionalne države iz čega je proizlazilo njihovo pravo na otcjepljenje. Većina je kupila taj Tuđmanov 19-stoljetni fantazam (a nečiji spin). Za sve ostalo pobrinuo se Milošević sa svojima.
nemesis
Tko je glasao

@nemesis

tako je. probala sam ljudima to reci 90-tih, obicnim ljudima. kolegama, poznanicima, prijateljima.
nije bio potreban spin. ljudi su naprosto zeljeli vjerovati..
i nije bilo nijednog razumnog razloga koji si mogao navesti da pocnu razmisljati. nisu zeljeli razmisljati.
jedino sto su me pitali jest da li sam srpske nacionalnosti, ili dijete vojnog lica.. kad se tako nesto uopce mogu pitati, jer to pitanje moze postaviti samo "ne hrvat". no o samoj cinjenici ni malo. potpuno izgubljena masovna pamet.
to me fasciniralo. i jos uvijek me fascinira.
primjer sa jednim od prvih franjinih govora, onaj sa srpkinom i zidovkom... to je bio apsurd apsurda. u jednom drustvu zajedno smo ga svi culi na radiju. hrt vijesti su ga dva sata nakon demantirali, naprosto su rekli da nije to rekao... i ljudi su povjerovali. i to oni isti koji su ga pred dva sata culi.
rekli su mi da ne bauljam. otkud mi to. pa kaj ne cujem da su na vijestima rekli da to nije receno... uzas. kolektivni kurslus.
a sto je najgore nitko nije zelio rat niti shvacao da to vodi k njemu.
samo su htjeli biti bolji od okoline, a tudman je nudio rjesenje bez truda za one bez stvarnih vrijednosti. ako si hrvat, poseban si. na zalost, to se ljudima strasno svidalo. biti vrijedan, poseban.. a nista za to ne trebas raditi.. jer je samo netko drugi kriv sto to nisi do sad bio. nije do tebe, do njih je. suludo, ali ljudi su obicno u to zaljubljeni do potpunog sljepila.
lunoprof
(Lun the Midghnight King)
Tko je glasao

podrzao sam i ja sve te

podrzao sam i ja sve te "promjene" i to vrlo aktivno kao mladi i nadobudni sociolog, veseleci se odlasku komunistickog totalitarizma.
upoznao sam tudmana, racana, budisu a i antuna vujica dok se jos kleo da ni mrtav nece u racanovu stranku demokratskih promjena!:)
no, kako je vrijeme pomalo odmicalo i kako je svasta kao u "neveri po porti" isplivalo, totalno sam se iz politike povukao.
taman kad sam odlucio da cu samo sa buducim unucima o svemu ovome raspredati, donijelo me na ovu pollitiku na koju sam se manje vise, uspjesno navukao!:)
da nije bilo tog ustava iz 1974g. ni hrvatske danas nebi bilo!:)


Nema komentara:

Objavi komentar